20 czerwca 2014

Słodkie masło kokosowe

Dziś robione przypadkowo i spontanicznie masło kokosowe jest mniej zdrową alternatywą jednego z moich wcześniejszych przepisów, który znajduje się TU. :) Mniej zdrową, nie znaczy mniej dobrą. Ta wersja zdecydowanie podejdzie bardziej miłośnikom słodkości (na które ja również miałam ochotę) i osobom które nie patrzą obsesyjnie na kalorie, a po prostu cieszą się dobrym smakiem :) 


Składniki: (mały słoik)
- ok. 400 g wiórków kokosowych
- 4 kopiaste łyżki cukru trzcinowego
- 2-3 łyżki oleju (użyłam rzepakowego, ponieważ był pod ręką ;-))

Wykonanie:
Piekarnik nagrzewamy do 170ºC i wkładamy do niego blaszkę z wiórkami. Prażymy wiórki przez około 10 minut mieszając od czasu do czasu. Gdy wiórki się zarumienią i zaczną charakterystycznie pachnieć, wyciągamy je i odstawiamy na chwilę do ostygnięcia, aby nie blendować gorących wiórków.

Do wysokiego pojemnika wrzucamy wiórki i zaczynamy chwilę blendować na proszek. Dosypujemy cukier oraz olej i blendujemy aż do uzyskania gęstej, lekko płynnej konsystencji. Mi zajęło to ok. 20 minut, ponieważ mój blender zaczął powoli protestować i bardzo się przegrzał :D
Prawda, że wygląda smakowicie? <3 :)

1 komentarz:

  1. Brzmi cudownie *.* uwielbiam wszystko co kokosowe, więc czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń