16 czerwca 2014

Ciasto z polenty z truskawkami

Próbując ten przepis nie liczyłam na nic zaskakującego, a jednak zaskoczenie było duże i... bardzo pyszne! Polecam spróbować ze względu na pyszną maślaną bazę kukurydzianą, która po upieczeniu jest bardzo ciężka i lekko wilgotna. Jest to świetna alternatywa dla zwykłego, nudnego biszkoptu. Bardzo proste ciasto z kaszy kukurydzianej, które zdobędzie serca i żołądki maluchów ze względu na pyszny ciasteczkowo-maślany smak! A że "truskawków teraz jak mrówków", tym bardziej warto wykorzystać je do orzeźwiających wypieków na słoneczne dni! Zaletą ciasta jest fakt, że sam "biszkopt" można upiec solo i zajadać bez dodatków lub w towarzystwie pysznych, letnich powideł i dżemów! Jestem na TAK!


Składniki:
- 500 ml mleka
- 150 g kaszy kukurydzianej (polenty)
- 250 g masła
- 300 g cukru
- 6 jajek (w całości)
- 400 g mąki
- 1 mała torebka proszku do pieczenia (15-16 g)
- szczypta soli
- 1,5 kg truskawek
- 4 galaretki truskawkowe

Wykonanie:
Mleko solimy i doprowadzamy do wrzenia. Zdejmujemy z palnika i mieszając wsypujemy kaszę. Stawiamy z powrotem na ogniu i gotujemy kilka minut do zgęstnienia. Kaszkę przykrywamy folią i odstawiamy do ostygnięcia. 

Masło ucieramy z cukrem na jasną, puszystą masę. Ucierając, wbijamy kolejno jajka. Następnie przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia i wsypujemy do masy maślanej.  Ucieramy mikserem i dodajemy po łyżce ostygniętą kaszkę cały czas miksując. Gdy masa będzie jednolita odstawiamy mikser. Blachę o wymiarach 40 cm x 24 cm smarujemy tłuszczem i wykładamy papierem do pieczenia. Wylewamy masę do blachy i pieczemy w temperaturze 180ºC przez 30 min. Upieczone ciasto zostawiamy na około 30 min w uchylonym piekarniku. Po tym czasie wyciągamy i odstawiamy do wystygnięcia.
Przygotowujemy galaretki. Ja rozpuściłam 4 opakowania w 1,6 l wody. Odstawiamy do lekkiego stężenia. Gdy ciasto ostygnie układamy na nim odszypułkowane i przekrojone na pół truskawki, a następnie zalewamy tężejącą galaretką. Odstawiamy na kilka godzin do lodówki.

SMACZNEGO! :)

2 komentarze:

  1. ja też jestem na TAK i czekam już teraz tylko aż takie ciacho mi zaserwujesz :)

    OdpowiedzUsuń