24 marca 2014

Białkowy omlet ryżowy

Jeśli miałabym wymienić 3 największe zalety tego omletu z pewnością wspomniałabym o niezwykłej puszystości, delikatności i chrupiącej skórce! Uwielbiam białkowe śniadania, a tym bardziej białkowe omlety! Do wykonania go z takiej ilości białek zachęciły mnie pozostawione po wczorajszym deserze białka, które jak najszybciej chciałam wykorzystać :) Omlet jest bardzo puszysty w środku, wysoki, lecz smakuje jak chlebek ze względu na swoją chrupiącą skórkę. Dodatkowo zawdzięcza swój ciekawy smak mące ryżowej. Podany z twarożkiem połączonym z pysznym musem czekoladowym zakupionym podczas tygodnia Deluxe w Lidlu. Polecam wszystkim, dla których tak jak dla mnie omlety mogłyby być robione jedynie z białek :)



Składniki: (1 porcja śr. 18 cm)

- 4 białka
- 5 łyżek mąki ryżowej
- szczypta soli
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej


Twarożek:
- 100 g twarogu
- ok. 80 g  musu czekoladowego Deluxe 


Wykonanie:
Białka ubijamy z solą na prawie sztywną pianę. Dodajemy mąkę oraz sodę i delikatnie mieszamy szpatułką, aż do całkowitego połączenia składników, tak aby piana nie opadła. Na rozgrzaną patelnię teflonową (o śr. 18 cm) wykładamy masę i smażymy na małym ogniu pod przykryciem przez około 5-7 minut. Gdy spód jest już usmażony przekładamy delikatnie na drugą stronę i smażymy kolejne 5 minut. Ściągamy z patelni.
Twaróg rozgniatamy widelcem i dodajemy mus. Mieszamy, aż do połączenia. Podajemy na omlecie. 


SMACZNEGO! :)

6 komentarzy:

  1. jesteś!!! :D ale super, od razu mi się humor poprawił :)
    wczoraj jadłam puszysty omlet, ale nie z tylu białek - to trzeba spróbować, by się przekonać jak lekki i pulchny wychodzi, dlatego też tak zrobię :) i mąki ryżowej jeszcze nigdy nie miałam, więc też zaciekawił mnie ten składnik.
    do tego świetnie wymyśliłaś dodatek - mus i twaróg! dobrze, że dziś zaczyna się ten tydzień w Lidlu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, próbuj! Mąka ryżowa to mój nowy nabytek i podoba mi się jej dodatek w daniach! :*

      Usuń
  2. Gdzie ty byłaś?!?!
    ale powrót w bardzo smacznym stylu! Mmmm..:)
    I ten mus ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekałam na chwilę, aż będę miała narzędzie pracy :D Ale aparat jest, więc teraz uda się dodawać w miarę regularnie! :))

      Usuń
  3. Uwielbiam ten mus, niedługo się po niego wybiorę ;D

    OdpowiedzUsuń