10 lipca 2013

Owsiankowe ptasie mleczko Tiramisu

Czyli lekki, puszysty deser, który podbił moje kubki smakowe, od momentu gdy sięgnęłam po pierwszą łyżeczkę. Gdy tylko zobaczyłam przepis podstawowy u Marii, nie mogłam zwlekać z wykonaniem, a w związku z tym, że smak i lekkość pianki mnie zachwyciła wpadłam na pomysł stworzenia wersji tiramisu, czyli deseru, który uwielbia chyba większość :) W ten oto sposób przerwałam złą passę w kucharzeniu z Maria’nowych przepisów :D  Polecam wszystkim szczególnie w upalne dni, gdy wyciągnięty z lodówki deser jest wręcz bezcenny. Przygotowanie jest banalnie proste, a efekt – Spróbujcie sami :)


Składniki: (2 porcje)
- 60 g płatków owsianych
- ok. 170 ml zaparzonej mocnej kawy + ok. 30-40 ml do nasączenia biszkoptów (ja zaparzyłam kawę z dwóch solidnych łyżeczek kawy mielonej)
- szczypta soli
- coś do posłodzenia (łyżka cukru, miodu, słodzik)
- 100 g mascarpone
- 1 kopiasta łyżeczka żelatyny
- ok. 30-40 ml wrzątku (do rozpuszczenia żelatyny)
- białko jaja
- 2 podłużne biszkopty (albo więcej, w zależności od szerokości dna foremki/miseczki)
- kakao do oprószenia
- wiśnie

Wykonanie: 
Płatki zalewamy kawą dodajemy odrobinę soli i gotujemy chwilę do wsiąknięcia kawy.  Żelatynę rozpuszczamy we wrzątku i mieszamy, po chwili dolewamy do ugotowanej owsianki. Mieszamy i chwilę gotujemy. Odstawiamy do lekkiego ostygnięcia i zgęstnienia. Po tym czasie dodajemy mascarpone i delikatnie mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.

Białko ubijamy ze szczyptą soli na bardzo sztywno i dodajemy partiami do kremowej masy.
 Dno foremki/miseczki wykładamy złamanym na pół biszkoptem, który uprzednio maczamy w kawie, by lekko się nasączył. Wykładamy następnie masę serowo-owsiankową i wkładamy do lodówki na przynajmniej 3-4 godziny (a najlepiej na noc).

Przed podaniem posypujemy kakao i podajemy z wiśniami.


9 komentarzy:

  1. o ja.. zakochałam się<3 cuuudne ci to wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszny pomysł, jeszcze ta wisienka, na pewno jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. też mam ochotę go wypróbować :) u Ciebie jeszcze kawowe smaki - moje ulubione, mmm... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie to musiało być przepyszne.. Niebo w gębie :D Wygląda niezwykle kremowo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajny pomysł na owsiankę! uwielbiam takie pyszne przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio często robię tiramisu :)
    u Ciebie pyszny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pycha! uwielbiam tiramisu, a dawno nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,
    Nie mogę znaleźć Twojego adresu mailowego na blogu a zależy mi na kontakcie w sprawie współpracy. Prośba o kontakt na: kontakt@blog-media.pl
    Pozdrawiam
    Ania z BLOGmedia

    OdpowiedzUsuń