3 maja 2013

Spaghetti carbonara z wędliną drobiową


Gęsty, kremowy sos z dodatkiem wędliny drobiowej zamiast boczku, czyli zdrowsza alternatywa dla pysznego dania, które po raz kolejny trafiło celnie w moje gusta. Dodatkowo zjedzony wraz z Whiness, która nie dość, że zapewnia niezastąpione towarzystwo to jednocześnie dba o przepiękne zdjęcia. 


Składniki: (2 porcje)
- 220 g makaronu pełnoziarnistego
- 160 g śmietanki kremówki 30%
- 2 żółtka
- 70 g sera żółtego (50 + 20)
- 100 g wędliny drobiowej
- pół łyżeczki soli
- szczypta pieprzu wg uznania

Wykonanie:
Makaron gotujemy w osolonej wodzie przez ok. 10 min, następnie odcedzamy i odstawiamy.

Wędlinę kroimy w kosteczkę i przysmażamy na patelni do zarumienienia. Śmietankę mieszamy w garnuszku ze startym serem (50 g), żółtkiem i przyprawami. Stawiamy na palnik i gotujemy do momentu, aż sos zacznie gęstnieć, a ser się rozpuści. Gdy sos będzie gęsty dolewamy go do szynki i gotujemy jeszcze kilka minut. Gotowym sosem polewamy makaron, a następnie posypujemy resztą sera.

9 komentarzy:

  1. Mniam! Spaghetti w odchudzonej wersji-cos dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. prosta szybka wersja:) super jak dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smacznie! Fajna wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie przepadam za spaghetti ,ale takiego jeszcze nie jadłam ,więc może jakbym spróbowała to akurat by mi posmakowało ;) tym bardziej tak pysznie podane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja ulubiona wersja spaghetti ;) choć ja zawsze robię z chudym boczkiem, z dodatkiem drobiowej szynki bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. baardzo lubię ten makaron, robię na boczku, ale na drobiowej szynce też musi byc pyszka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealne rozwiązanie dla antyfanów boczku, takie spaghetti chętnie bym zjadła, zrobiłyście temu daniu niezłą reklamę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam to spaghetti i także uwielbiam bez boczku. nigdy nie jem z boczkiem, jest niedobre, przede wszystkim za tłuste. kiedyś moja Mama zamówiła takie z boczkiem w restauracji i byłyśmy niezadowolone. o wiele bardziej wolę jakąś chudszą, a dobrą wędlinę. :) także trafiłyście kompletnie i w moje smaki! piątka!

    OdpowiedzUsuń