30 marca 2013

Masło kokosowe - 100% zdrowia

Postanowiłam spożytkować paczkę kokosu zalegającego w lodówce, a w związku z tym, że nie miałam możliwości upiec ciasta, zrobiłam z niego masło. Idealnie pyszne, bez dodatku żadnych innych składników. Jeśli ktoś lubi słodkie smaki, może dodać 3-4 łyżki cukru pudru, dla mnie sam w sobie jest smaczny! Można  użyć go do zrobienia kremu do ciasta na bazie serka, lub smarować placki i gofry :) Ja mam już w głowie kilka pomysłów jak go wykorzystać i miejmy nadzieję, że uda mi się wrzucić parę z nich! I pomyśleć, że mówię to ja... ta która nienawidziła kokosu... :o


Składniki: (pół słoiczka)
-200 g wiórków kokosowych

Wykonanie:
Połowę wiórków wrzucamy do pojemnika blendera i blendujemy na suchy proszek. Wrzucamy resztę kokosu i blendujemy aż do uzyskania płynnej konsystencji masła. Mi zajęło to ok. 25 minut z przerwami na odpoczęcie blendera od przegrzewania się.



Trzymany w lodówce stwardnieje, wystarczy jednak włożyć słoiczek do szerokiego kubka lub miseczki z wrzątkiem i poczekać chwileczkę, a po paru minutach będzie już płynne. Z tej ilości wyszło mi pół słoiczka masła, czyli w sam raz :) Idealne, aby odpocząć na jakiś czas od masła orzechowego, czy czekoladowych kremów :)) Nie mogę doczekać się użycia go w wypiekach! 


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. oo ale mi narobiłaś ochoty :) chyba po świętach sobie takie upichcę <3

    OdpowiedzUsuń
  2. wow.. zaskakujące, nie pomyślałabym, żeby go tak wykorzystać! ;)
    A nie potrzebne był mu żaden dodatek, w postaci oleju lub coś, wyszło to z wiórków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie trzeba, przecież wiórki to niemal sam tłuszcz i po dłuższym blendowaniu robi się płynne :) Tak samo jak orzechy, z których bez żadnych dodatków wychodzi idealne masło orzechowe :))

      Usuń
  3. jej, jesteś wspaniała! przepis genialny w swojej prostocie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czekam na te pomysły jak wykorzystac to maselko ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo, zainspiruje się Tobą, przyda mi się takie masełko kokosowe, gdyż jestem fanką wiórków kokosowych!

    OdpowiedzUsuń
  6. masło kokosowe *-* wow ! i jakie to proste ? ! pycha !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proste! Dlatego nie ma co zwlekać ze zrobieniem :)

      Usuń