24 listopada 2012

Sałatka z rukolą, suszonymi pomidorami, żurawiną…




…i wieloma innymi składnikami. Przepis pochodzi z zapisków mojej mamy, która ma go od koleżanki, która dostała go od… a zresztą czy to istotne? Ważne, że smaki bardzo dobrze się komponują i nawet ja, unikając od dziecka warzyw skusiłam się zachęcona zapachem sosu i pomidorów. Oryginalnie w przepisie pojawia się ser pleśniowy, ja jednak dokonałam drobnych modyfikacji w związku z tym, że tego sera wybitnie nie lubię ;) Ale dla smakoszy będzie idealnie :)


Składniki: (na dużą miskę - ok. 6-8 porcji)
- ok. 100 g rukoli
- garść niesłodzonej żurawiny 
- garść orzechów włoskich lub przyprażonego słonecznika
- ok. 8-10 suszonych pomidorów
- 100 g piersi z kurczaka ( w oryginale 100 g sera z zieloną lub niebieską pleśnią)
- garść grzanek


Wykonanie (skomplikowane):
Słonecznik prażymy na suchej patelni, jeśli używamy orzechów, wrzucamy bezpośrednio do reszty składników. Chleb kroimy w kosteczkę i wkładamy na blaszce do piekarnika (ja robiłam z funkcją grillowania) w temp. 210ºC na ok. 10 minut. Jeśli nie posiadamy piekarnika z grillem, wystarczy włożyć blaszkę do temp. 200ºC na ok. 20-25 min (ale polecam sprawdzać od czasu do czasu, czy nasze grzanki nie postanowiły zbrązowieć się szybciej ;)). Wszystko mieszamy w misce.


Sos:
- 2 łyżki oliwy
- łyżka musztardy
- łyżka soku z cytryny
- łyżeczka miodu

Składniki sosu mieszamy w miseczce, aż do połączenia, wylewamy na wierzch sałatki i mieszamy, aby równomiernie  obtoczyła się w sosie.

10 komentarzy:

  1. jeśli to jest zaliczane do pleśniowych to lubię valbone ^^
    a ta sałatka to same pyszności.. niedawno spróbowałam na degustacji suszonych pomidorów i zakochałam się w ich smaku... cudo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie to musi byc pyyszne.. korci mnie ta wersja z plesniowym ;) no i sosik, polecam do miodu i oliwy dodanie octu balsamicznego.. pyycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. o ja.. ale pełna witamin, kolorowa i zapewne pyszna.. mmm<3 chce taką dzisiaj, chce!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie :) Zdrowie na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam rukole, wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe smaki! :) Podoba mi się ta sałatka! Zdrowa, a do tego smaczna na pewno, super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda obłędnie. Zjadłabym razem z talerzem :)

    OdpowiedzUsuń