2 listopada 2012

Kluski na parze, czyli smak dzieciństwa

Smak dzieciństwa i nie muszę więcej zachęcać. Moim zdaniem wychodzą idealne i takie jakie je zapamiętałam z młodszych lat.



Oryginalny przepis pochodzi z bloga Vege-kika:

Składniki:

  • Ciasto:
    • 500 g mąki pszennej
    • 2 jaja 
    • 1/2 szklanki letniego mleka
    • 80 g cukru (ja dałam 2 kopiaste łyżeczki i były wystarczająco słodkie)
    • 80 g stopionego masła 
    • szczypta soli
    • 20 g drożdzy świeżych, lub ok. 8 g drożdży suchych (instant) 
    Kluchy: Mąkę należy umieścić w misce (lub na stolnicy), zrobić w niej małe wgłębienie i tam pokruszyć drożdże, nakarmić je cukrem, polać mlekiem i lekko wymieszać. Następnie odstawić w ciepłe miejsce. Odczekać ok. 15 minut. Drożdże instant wystarczy wymieszać z mąką. Po tym czasie należy dodać dwa jajka i roztopione ostudzone masło. Wszystko razem wyrabiać na elastyczne drożdżowe ciasto. 
    Z ciasta należy uformować kluski (z tej ilości wychodzi mi ok. 12 sztuk takiej wielkości jak na zdjęciu, lub ok 8 wielkości dużego pączka). Uformowane kluski przykryć ściereczką i odstawić na 30 minut w ciepłe miejsce. Kluski można nadziać sosem, ale nie jest to konieczne.

    Kluski należy umieścić nad parą. W tym celu trzeba użyć albo sita, ściereczki lub specjalnej nakładki do gotowania na parze. Uwaga! Kluski nie mogą dotykać wody! Urządzamy im taką saunę od 15 do 30 minut, pod przykrywką, bez zaglądania! Ja podałam je z gęstym sosem porzeczkowym, aczkolwiek polecam również sos oryginalny, naprawdę was zachwyci :) W najbliższym czasie przyrządzę go i wstawię na bloga :)

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz